söndag 22 februari 2009

Köksfläkten på plats.


9 kommentarer:

Linda sa...

Hej hej, vad fint det ser ut! :) Jag å min sambo är oxå inne på att ev bygga FH Hägern. Hur stort är detta hus? Vad har hela kalaset gått på inkl tomt å garage el carport? Har ni snickarat själva eller lejt bort allt jobb??
*Nyfiken*
//Linda

Anna-Lena sa...

Hej Linda,
Huset är 104,3 m2 per våning.
Vi gjorde källare så vårt hus är
ca 312 m2.
Vi landar på ca 4 milj totalt. Då är det med tomt, dubbelgarage med källare och huset med källare.
Vi lejde för grundplattorna för garaget och huset, murning av källaren till huset, stomresning och tätt, ytterpanel, takpannor samt innerväggar med gips på en sida i huset. Väggarna till garaget byggdes upp av en snickare och fraktades hit. Det jag inte räknat upp här har vi gjort själva. Ex murat källaren till garaget, el, isolering och gips på innerväggar, takpanel mm mm.
Hälsn
Anna-Lena

VILLA VRÅKEN sa...

Hej hej!! Vilket fint hus ni byggt.....Vi ska bygga vråken från fiskarheden!! Ska bli såå kul!!

Linda

Pia sa...

Hej på er!
Hoppas allt är bra med er! Tänk nu har det gått så där länge igen sen vi hördes av. Borde vi inte träffas snart?!!! Hälsa så gott till alla. Kramar Pia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Aha, en till som bygger Fiskarhedenvillan.. Roligt!! Kram Maria

Annas skattkammare sa...

Hej surfade runt lite och kollade på fiskarhedenvillan, jag har länge letat ett gammalt hus med min sambo men har ingen tur än så länge. Nu har funderingar på att bygga ett i gammal stil börjat komma. hamnade på din sida och insåg att det var precis det huset jag kollat på på fiskarhedenvillans hemsida! Dessutom verkar du också ha byggt i äldre stil. Så skoj att se hur det kan bli när det blir klart! Kikar gärna tillbaka!
Kram /Anna

an angel at my table sa...

Hej Anna-Lena,
Jag har i tre år letat ett gammalt hus och nu insett att man inte hittar ett så vi funderar på att bygga ett Fiskarheden Spoven. Ni verkar ha hittat den mest fantastiska tomten också allt i min smak! Tack för att vi fått följa er resa! Det finns inte möjlighet att få komma och titta på ert hus?? Jag har mamma och pappa utanför Uppsala och kommer gärna förbi. Förlåt min framfusighet. Min mail adress hittar du på min blogg.

An angel at my table

Anna-Lena sa...

Hej Anna-Lena!

Hittade precis till dig! Vilken lycka. Du bygger vårt drömhus. JAg och maken har drömt om en spov i flera år nu men tyvärr är tomtpriserna så höga där jag bor. Det verkar som om att ni gör mycket själva, är det så? Huset ser ut som en dröm för mig. Vi beställde en offert från Fiskarheden för ett par år sedan men tomten vi var intresserade av då gick aldrig till försäljning. Ska bli kul att få fortsätta kika in till dig.

Hoppas att du får en fin helg!

Anna-Lena♥ ( ja, vi har samma namn, hihi..)

Unknown sa...

Kan vara något för ert nya hus
www.fasadsiffra.se